Proč je důležité vyhodnocování?4 min

Protože si v běžném chodu dní spoustu věcí neuvědomíš a zapomeneš. Konec článku!
Neboj, děláme si legraci. Tohle téma je tak komplexní, že bychom mu mohli věnovat tisíce stran. A taky budeme. Ale teď long story short: Díky pravidelnému vyhodnocování se zastavíš a podíváš, jak se posouváš ke svému cíli. Ať už jde o vybavení bytu nebo zakládání vlastní firmy.

Pravidelné vyhodnocování

Udržuj si přehled nad tím, co a proč děláš

Řada studií prokazuje, že produktivita práce při stanovení cílů vzrůstá o 10 – 25 %. Čím více si plánuješ svůj čas a cíle, tím lepší máš kontrolu nad sebou samým. Získáváš větší sebedůvěru, snižuješ hladinu stresu a dochází tak k lepšímu pracovnímu výkonu a zvýšení pocitu štěstí. Což opětovně motivuje k dalšímu výkonu.
V každém našem Diáři i Journalu máš měsíční přehled, díky kterému máš hned jasno v tom, co tě čeká a co musíš udělat pro přiblížení se k naplněné vizi. Během roku si v něm můžeš zpětně dohledávat události a orientovat se v jeho průběhu. A protože si do něj píšeš nejen schůzky, ale také důležité úkoly a cíle, na konci měsíce si můžeš všechno jednoduše vyhodnotit. Ostatně, i k tomu máš v Dolleru dvoustranu. Možná ti přijde, že je k ničemu a kreslíš si tam jednorožce, ale věř nám. Má svůj účel. 🙂

Přehled nad tím, co děláś

Jak často vyhodnocovat?

To záleží samozřejmě na tobě. Je super si rozdělovat velké úkoly do menších. Ty menší můžeš kontrolovat jednou denně, střední jednou týdně (třeba v neděli večer nebo v pondělí ráno) a větší celky se ti vybarví až třeba na konci měsíce. Na zapisování i kreslení jednoduchých doodlů jsou skvělé linery STABILO Point 88. Pak taky doporučujeme Pigma Micron, u kterých si můžeš vybrat tloušťku, která ti vyhovuje.

Jak často vyhodnocovat?

Co všechno můžeš vyhodnocovat:

  • Splněné a nesplněné úkoly
  • Dlouhodobé i krátkodobé cíle
  • Progres na rozpracovaných projektech
  • Pokrok v oblasti seberozvoje
  • Dodržování habit trackerů

3 tipy pro lepší vyhodnocování

1. Plánuj si jen to, co je ve tvých silách

Když si toho naložíš hodně, je velice pravděpodobné, že všechno nesplníš. A pak budeš mít při vyhodnocování pocit selhání. Velké úkoly si rozkouskuj do menších a snaž se co nejlépe odhadnout, co můžeš a co nemůžeš splnit. Ostatně, jsme jenom lidi, žádní superheroes! 🙂

2. Nauč se vizualizovat

Nemusíš být nutně Pasta Oner nebo Léna Brauner, stačí se naučit pár jednoduchých kresbiček a ty pravidelně používat. Snáze si pak věci pamatuješ a vybavíš. A taky tě to bude mnohem víc bavit! Pro inspiraci mrkni třeba na naši pinterestovou nástěnku

3. Prioritizuj od nejdůležitější po to nejméně důležité

Zase se vrátíme k tomu plánování, protože tam to všechno začíná. Vytvoř si systém určování priorit, třeba pomocí barev. Ty nejvíc urgentní úkoly třeba označuj červeně, méně důležité oranžově a ty nehořlavé žlutě. Jako první se snaž odbavovat ty nejdůležitější. A když během dne/týdne/měsíce stihneš i něco s nejnižší prioritou? Výborně! Pokud ne, nic se neděje a klidně je přesuň do dalšího období.

Plánuj, čti Doller blog, vyhodnocuj a #zijsvesny! 

Tvůj Doller 🖤