Protože si v běžném chodu dní spoustu věcí neuvědomíš a zapomeneš. Konec článku!
Neboj, děláme si legraci. Tohle téma je tak komplexní, že bychom mu mohli věnovat tisíce stran. A taky budeme. Ale teď long story short: Díky pravidelnému vyhodnocování se zastavíš a podíváš, jak se posouváš ke svému cíli. Ať už jde o vybavení bytu nebo zakládání vlastní firmy.
Udržuj si přehled nad tím, co a proč děláš
Řada studií prokazuje, že produktivita práce při stanovení cílů vzrůstá o 10 – 25 %. Čím více si plánuješ svůj čas a cíle, tím lepší máš kontrolu nad sebou samým. Získáváš větší sebedůvěru, snižuješ hladinu stresu a dochází tak k lepšímu pracovnímu výkonu a zvýšení pocitu štěstí. Což opětovně motivuje k dalšímu výkonu.
V každém našem Diáři i Journalu máš měsíční přehled, díky kterému máš hned jasno v tom, co tě čeká a co musíš udělat pro přiblížení se k naplněné vizi. Během roku si v něm můžeš zpětně dohledávat události a orientovat se v jeho průběhu. A protože si do něj píšeš nejen schůzky, ale také důležité úkoly a cíle, na konci měsíce si můžeš všechno jednoduše vyhodnotit. Ostatně, i k tomu máš v Dolleru dvoustranu. Možná ti přijde, že je k ničemu a kreslíš si tam jednorožce, ale věř nám. Má svůj účel. 🙂
Jak často vyhodnocovat?
To záleží samozřejmě na tobě. Je super si rozdělovat velké úkoly do menších. Ty menší můžeš kontrolovat jednou denně, střední jednou týdně (třeba v neděli večer nebo v pondělí ráno) a větší celky se ti vybarví až třeba na konci měsíce. Na zapisování i kreslení jednoduchých doodlů jsou skvělé linery STABILO Point 88. Pak taky doporučujeme Pigma Micron, u kterých si můžeš vybrat tloušťku, která ti vyhovuje.
Co všechno můžeš vyhodnocovat:
- Splněné a nesplněné úkoly
- Dlouhodobé i krátkodobé cíle
- Progres na rozpracovaných projektech
- Pokrok v oblasti seberozvoje
- Dodržování habit trackerů
3 tipy pro lepší vyhodnocování
1. Plánuj si jen to, co je ve tvých silách
Když si toho naložíš hodně, je velice pravděpodobné, že všechno nesplníš. A pak budeš mít při vyhodnocování pocit selhání. Velké úkoly si rozkouskuj do menších a snaž se co nejlépe odhadnout, co můžeš a co nemůžeš splnit. Ostatně, jsme jenom lidi, žádní superheroes! 🙂
2. Nauč se vizualizovat
Nemusíš být nutně Pasta Oner nebo Léna Brauner, stačí se naučit pár jednoduchých kresbiček a ty pravidelně používat. Snáze si pak věci pamatuješ a vybavíš. A taky tě to bude mnohem víc bavit! Pro inspiraci mrkni třeba na naši pinterestovou nástěnku.
3. Prioritizuj od nejdůležitější po to nejméně důležité
Zase se vrátíme k tomu plánování, protože tam to všechno začíná. Vytvoř si systém určování priorit, třeba pomocí barev. Ty nejvíc urgentní úkoly třeba označuj červeně, méně důležité oranžově a ty nehořlavé žlutě. Jako první se snaž odbavovat ty nejdůležitější. A když během dne/týdne/měsíce stihneš i něco s nejnižší prioritou? Výborně! Pokud ne, nic se neděje a klidně je přesuň do dalšího období.
Plánuj, čti Doller blog, vyhodnocuj a #zijsvesny!
Tvůj Doller 🖤